نگاهی اجمالی به تحلیل تاثیر فولاد در کشور بر قیمت مسکن، عوامل پنهان یا عوامل دیگر؟

به گزارش آرانیوز، صنعت فولاد سعی کرده با رویکردی علمی و تحلیلی به این سوال پاسخ دهد تا قیمت فولاد در عرصه مسکن بررسی شود.

معرفی:

اخیراً توجه زیادی به افزایش قیمت مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ شده است و برخی منابع این افزایش را به قیمت فولاد در بورس نسبت می دهند. در این گزارش سعی شده است با نگاهی علمی و تحلیلی به این سوال پاسخ داده شود.

1. مصرف فولاد در ساخت و ساز:

طبق آمار، حدود 7 تن فولاد در اشکال مختلف برای ساخت خانه ای به مساحت 100 متر مربع نیاز است. با احتساب متوسط ​​قیمت فولاد (کیلوگرم 25 هزار تومان)، هزینه فولاد برای چنین واحدی حدود یک میلیون و 750 میلیون تومان است.

2. میانگین قیمت مسکن:

براساس اعلام بانک مرکزی متوسط ​​قیمت فروش هر مترمربع مسکن در شهرهای بزرگ ۷۰ میلیون تومان و هزینه ساخت آن بدون احتساب قیمت زمین حدود ۱۵ میلیون تومان است.

3. تاثیر فولاد بر قیمت عمومی مسکن:

با توجه به اطلاعات فوق بهای تمام شده فولاد تنها 3 درصد قیمت فروش و حدود 10 درصد قیمت ساخت مسکن است. این نشان می دهد که حتی اگر قیمت فولاد به صفر برسد، تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت مسکن نخواهد داشت.

4. نرخ ارز و دلار:

قیمت ها در بورس بر اساس عرضه و تقاضا، میانگین قیمت های اخیر و سطح عرضه تعیین می شوند و ارتباط مستقیمی با نرخ دلار ندارند.

خلاصه:

اگرچه فولاد یکی از عناصر مهم ساخت و ساز است، اما تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر قیمت مسکن ندارد. بر اساس تحلیل های انجام شده، تاثیر فولاد بر قیمت مسکن نسبتا کم است و عوامل دیگری مانند افزایش قیمت زمین، هزینه مواد اولیه و سایر عوامل اقتصادی در قیمت مسکن نقش دارند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما