وزیر نفت شبکه گمشده نفت برای دولت و بابک زنجانی نیست


آفتاب نیوز :

وزیر نفت با اشاره به اینکه برج گمشده خوزستان مربوط به دولت یا بابک زنجانی نیست، گفت: این دستگاه متعلق به یک شرکت خصوصی است که مدتی است آن را رها کرده است.

اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: در این دو سال 4 میدان نفت و گاز کشف شده است. بیش از 6.2 میلیارد بشکه معادل هیدروکربن های مایع، یعنی هم نفت و هم گاز قابل بازیافت، کشف شده است. میدان گازی چشمه شور در خراسان رضوی، میدان نفتی هیرکان در گلستان، میدان نفتی تنگه و میدان نفتی گناوه در بوشهر کشف شد.

وزیر نفت در خصوص خبر مفقود شدن یک برج نفتی در خوزستان و ارتباط با بابک زنجانی، گفت: این دستگاه متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، بلکه متعلق به یک شرکت خصوصی است که مدتی قبل از فعالیت خارج شده است. چند وقت. کاربرد ضریب جایگزینی در بخش نفت و گاز 78 درصد است، یعنی اگر 100 بشکه نفت و میعانات گازی برای مصرف یا صادرات تولید شود، 78 بشکه با اکتشافات جدید جایگزین می شود.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به سال چهارم دولت دوازدهم بیش از 300 درصد در اجرای کارهای لرزه نگاری رشد داشته ایم. در مقایسه با کشورهای منطقه مانند امارات، قطر، کویت و عربستان، ایران رتبه اول اکتشاف را دارد و درصد موفقیت ما 100 درصد است.

وزیر نفت همچنین گفت: در این دولت تولید بیش از یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت و 45 میلیون متر مکعب گاز افزایش یافته و حدود 20 میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در حوزه نفت و گاز تکمیل و نصب شده است. . عملی سازی.

اوجی در خصوص وضعیت اخیر واگذاری اموال بابک زنجانی به وزارت نفت، تصریح کرد: کارگروهی متشکل از شرکت ملی نفت و نهادهای کنترلی فعال است و نتایج خوبی را به دست آورده است.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما