فروش ۴۶۰ میلیارد ۲ فیلتر شکسته قمی

کیفرخواست فروشندگان فیلترهای شکسته با گردش مالی 460 میلیارد ریالی در قم صادر شد.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی از دستگیری دو متهم فروش فیلترشکن و رسیدگی قضایی به اتهامات آنها در دادسرای ویژه جرایم رایانه ای قم خبر داد و گفت: این افراد 460 میلیارد ریال در دست داشتند. فروش ابزار غیرقانونی برای جلوگیری از فیلتر کردن. .

آفتاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین تحریری معاون دادستان قم در گفت و گوی خبری گفت: با اجرای سیاست کلان مدیریت دسترسی به اینترنت و فیلتر کردن برخی نرم افزارها و فیلترهای رایگان، شاهد تولید آن هستیم. فروش و توزیع ابزار فیلتر رایگان خودساخته در کشور که نظارت و کنترل می شود.» سازمان اطلاعات ارتش قم فروشندگان یکی از پرطرفدارترین VPN های قم را دستگیر و برای آن پرونده قضایی تشکیل داد. آنها در بخش سیزدهم مجتمع جرایم رایانه ای دادستانی منطقه هستند.

این مرجع قضایی با اشاره به تبلیغات فروش وی پی ان و فعالیت اولیه این شبکه در تلگرام و اینستاگرام گفت: این فروشندگان عمده ابزارهای ضد فیلتر که از تیرماه 1401 این فعالیت را آغاز کرده اند بیش از 185 هزار کاربر و گردش مالی دارند. 460 میلیارد ریال درآمد حاصل از فعالیت های غیرقانونی آنها صرف ارتقای سرورهای ایرانی، هزینه های پشتیبانی و تبلیغات، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، خرید ملک، خودرو، ارز، تلفن و هزینه های روزانه و سرگرمی شده است.

این سرمقاله تحصیل غیرقانونی پول، تولید، توزیع و انتشار هرگونه ابزار و نرم افزار الکترونیکی برای ارتکاب جرایم رایانه ای و پولشویی را از جمله اتهامات منتشر شده در کیفرخواست این متهمان عنوان کرد و گفت: با توجه به قانون مبارزه با پولشویی، متهم به حبس تعزیری درجه 5 (حداکثر تا ده سال حبس) و جریمه نقدی و ضبط درآمد مجرمانه محکوم می شود.

معاون دادستان کوم نسبت به جرایم این فعالیت و رویکرد قانونی تولید، فروش و گسترش این ابزار به فروشندگان فیلترشکن هشدار داد و تاکید کرد: توجه و هوشیاری کاربران فضای مجازی ضروری است. هنگام استفاده از آن فیلترشکن های غیرقانونی سرورها به داده های آنها دسترسی دارند و از آنها سوء استفاده می کنند، جاسوسی می کنند، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند و اطلاعات بانکی آنها را می دزدند.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما