معامله با دلالان دلار ماندگار نیست تاثیر مثبت گشایش ارز بر توسعه اقتصادی

مسعود قاسمی عضو اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با آرانیوزوی با تاکید بر تاثیرات مثبت آزادسازی منابع محاصره ارزی در کشورهای مختلف و لزوم پیگیری برای آزادسازی سایر منابع ایران، گفت: سال هاست که با این مشکل مواجه بوده ایم و بدون شک اقتصاد قادر به مقابله با آن نخواهد بود. مبادله ارز در شرایط خاص و راحت در بخش صادرات و واردات، مشکل ما همچنان ادامه دارد. در نتیجه آزادسازی ذخایر ارزی بلوکه شده می تواند تا حد زیادی از میزان فشار و مشکلات ارزی بکاهد و زمینه را برای توسعه و پویایی اقتصاد ایجاد کند.

وی با اشاره به تسهیل مبادلات ارزی گفت: اقتصاد ما در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب آسیب های زیادی دیده است. به ویژه در واردات، صادرات و حمل و نقل و انتقال ارز تحت تاثیر قرار گرفته و خوشبختانه در ماه های اخیر توانسته ایم با گشایش ارز ناشی از سفرهای رئیس کل بانک مرکزی بخشی از این مشکل را برطرف کنیم.

این فعال اقتصادی در رابطه با افزایش قیمت دلار در 48 ساعت گذشته و ایجاد هیجانات کاذب در بازار ارز گفت: در ماه های اخیر شاهد ثبات خوبی با اجرای سیاست های دولت بوده ایم. بانک مرکزی. در بازار ارز اما درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین باعث شعله ور شدن آتش درگیری ها در منطقه شد که این وحشت به سرعت بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد. بر اساس تجربیات قبلی، این هیجانات کاذب و دستکاری در بازار معامله گران که باعث افزایش قیمت دلار شد، دوام چندانی نخواهد داشت و البته بازار باید توسط بانک مرکزی و دولت مدیریت و کنترل شود. من معتقدم سیاست پافشاری باید به صورت اساسی اجرا شود تا اثر آن به چند ماه محدود نشود و به دلیل حوادث غیرمترقبه سیاسی و اقتصادی بالا و پایین نشود.

وی با تاکید بر تغییر سیاست خارجی و همکاری دولت با کشورهای منطقه با هدف برقراری روابط بانکی پولی و رفع موانع بر سر راه تجارت بین المللی، افزود: برخی از کشورهای منطقه و بخش های مختلف قاره آسیا. سهم قابل توجهی دارند. به صنعت، اقتصاد و نفت جهان. بدون شک ایجاد مبادلات تجاری و ارزی با هر یک از این کشورها می تواند ما را از نظر پتانسیل اقتصادی و تجاری در بهبود و تثبیت جایگاه خود در اقتصاد جهانی یاری کند. معتقدم ایران در کنار سایر کشورهای منطقه و آسیا می تواند به تبعیت از کشورهای اروپایی بازار مشترک و ارز واحد ایجاد کند تا با تکیه بر روند دلاری شدن بسیاری از مشکلات تجاری حل شود.

انتهای پیام/

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما