حمله به بیمارستان غزه، احیای جنایات صدام است


آفتاب نیوز :

با آغاز مرحله جدیدی از مبارزه جنبش حماس به نمایندگی از ملت مظلوم فلسطین علیه رژیم غاصب اسرائیل که با حملات و حملات غافلگیرانه و پیشگیرانه رزمندگان حماس همراه شده است، رژیم غاصب صهیونیستی هراسناک است. الهام بخش و قدرتمند به عنوان یکی از مجهزترین و قدرتمندترین ارتش ها او فروپاشی خاورمیانه را دید. وی برای خنثی سازی و کاهش سطح شکست نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، راه حل را در حملات وحشیانه و کور به مناطق و شهرک های غیرنظامی در نوار غزه و شلیک بمب های متعدد و متوالی به غزه و ایجاد تلفات بی شمار می دید. از فلسطینی ها ، سعی کرد شرایط جنگ را به نفع خود تغییر دهد.

اما اوج این جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین که باعث شد توجه جامعه جهانی علیه این جنایت صهیونیستی به اوج خود برسد. این حمله مستقیم به بیمارستان المعمدی در غزه بود که بیش از هزار نفر از مردم بی گناه از جمله کودکان و زنان را کشت.

وقتی به تاریخ جنگ های جبهه حق علیه باطل نگاه می کنیم; می بینیم که حمله به مراکز و بیمارستان های غیرنظامی بی سابقه بوده و مظهر ظلم و شیطان پرستی و جهل خداوند در جبهه کفر بوده است.

یکی از این ابعاد درگیری حق و باطل، صحنه جنگ هشت ساله تحمیلی عراق علیه ایران بود که طی آن دشمن زابون که توان مقاومت در برابر آن را نداشت و دارای مزیت نظامی مستقیم بود، مراکز غیرنظامی از جمله را هدف قرار داد. بیمارستان ها او سعی می کرد اهداف و نیات ناپاک خود را علیه دولت و ملت ایران دیکته کند.

به بهانه کشتار کودکان امروز توسط صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه و به ویژه هدف قرار دادن بیمارستان المعمدی و اطراف بیمارستان های دیگر غزه، شرح حمله بعثی صدام. رژیم برخی بیمارستان‌های ایران در دوران جنگ تحمیلی منتشر می‌شود:

حمله به بیمارستان ایاززاده تهران

حمل و نقل خانم دوستی

خانم دوستی یکی از کارمندان ارشد بیمارستان ایاز زاده در گفتگویی در سال 1390 درباره وقایع 25 سال پیش (1395) می گوید:

ساعت 18:45 بود که موشک به باغ مرکزی بیمارستان اصابت کرد. هشت نفر در بیمارستان جان باختند. هفت نفر از آنها همراهان بیمار بودند. یکی از آنها پسر آقای زکی پور بود که آن طرف خیابان زندگی می کرد. پس از انفجار، فرزندش مفقود شده است. ترکش به چشم دختر بزرگش افتاد و نابینا شد.

تا صبح در بیمارستان ها دنبال پسرش می گشت. یک روز پس از انفجار، قطعات دیوار بیمارستان شروع به حرکت کردند. جسد کودک زیر آوار پیدا شد.

آقای رنجبر فیزیوتراپ بیمارستان هم دچار حمله قلبی شد. او بر اثر انفجار سکته کرد و جان باخت.

شیشه های بخش خصوصی شکسته است. خرده شیشه تعدادی از بیماران را مجروح کرد، اما در بخش کودکان هیچ اتفاقی نیفتاد. همه سالم بودند

داروخانه بیمارستان ویران شد. آقای میر؛ داروخانه زیر آوار بین قفسه ها بود و خوشبختانه جان سالم به در برد. فقط سرش دوخته شده. او گرفتار موج انفجار شد. با سر خونی و پاهای برهنه راه می رفت می گفت چی شده؟

برق قطع شده بود و ژنراتور اضطراری کار می کرد. اما آسانسورها با برق اضطراری کار نمی کردند. کارکنان بیمارستان بیماران را از پله ها بیرون می آوردند تا به بیمارستان های دیگر منتقل کنند، می ترسیدیم دوباره به بیمارستان حمله کنند. ما به هر طریق ممکن بیماران را می بردیم. برخی از پزشکان قبلاً بیماران را با اتومبیل خود حمل می کردند. چندین آمبولانس از بیمارستان های مدائن و ادلیه برای کمک به محل اعزام شدند. تا ساعت 11 شب همه را منتقل کردیم.

بیمارستان تعطیل شد. بعد از چند هفته می رفتیم و وسایل سالم جمع می کردیم. بازسازی که شروع شد، دیگر نرفتیم. بازگشایی بیمارستان یک سال و نیم طول کشید.

انفجار در بیمارستان شریعت تهران

صبح روز پنجشنبه 22 اسفند 1366 در ساعت 9:7 یک موشک عراقی به بیمارستان الشریعه تهران اصابت کرد و منفجر شد. بر اثر انفجار راکت، سوراخی به عمق 2 متر و عرض 4 متر در حیاط بیمارستان ایجاد شد. شیشه های بیمارستان شکسته و تعداد زیادی از بیماران مجروح شدند.

در این حمله بخشی از ساختمان بیمارستان و خانه های اطراف نیز تخریب شد.

دکتر عبدالله زاده رئیس این بیمارستان پس از این انفجار گفت: خوشبختانه کسی شهید نشد. ما هیچ پیامی برای هیچ مجامع بین المللی نداریم و تنها پیام ما این است که این بیماران و مجروحان پاسخ محکمی به دشمنان ما خواهند داد.

اصابت موشک به بیمارستان امام خمینی (ره)

صبح روز 13 فروردین 1367، اصابت موشک به قسمت شرقی بیمارستان امام خمینی در داخل خیابان حجت، 13 ساختمان دو و سه طبقه و چند منزل دیگر را تخریب کرد.

همچنین بر اثر این انفجار اکثر شیشه های منازل و مغازه های مجاور شکسته شد و درب و شیشه های ضلع شرقی بیمارستان امام خمینی (ره) نیز شکسته شد.

با توجه به ایام تعطیلات نوروزی و تردد زیاد مردم در این منطقه، تلفات جانی بسیار اندک بوده و 10 مجروح نیز با کمک مردم به بیمارستان منتقل شدند.

بیمارستان شهید اکبرآبادی

خیابان امین دربار در محله پامنار حوالی بازار تهران و همچنین حوالی بیمارستان اکبرآبادی در محله مولوی، نبش خیابان مادر در جنوب شهر، دو نقطه دیگر هدف این موشک بود.

در بیمارستان شهید اکبرآبادی همزمان با تخریب کامل ساختمان نوساز فیزیوتراپی، ساختمان قدیمی نیز آسیب دید. در این حادثه حدود 50 نفر از جمله 8 کارمند بیمارستان مجروح شدند.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما