موتور برق چیست؟ + انواع ژنراتور خانگی بی صدا و صنعتی، قیمت و راهنمای خرید برای قطعی برق ایمنا

این دستگاه قدرت مکانیکی موتور را که حاصل سوخت فسیلی است، تبدیل به انرژی الکتریسته میکند؛ یک موتور برق میتواند انرژی مورد نیاز برای فعال کردن تجهیزات سبک خانگی و کارگاهی را تامین کند.

موتور برق

  • در ادامه ضمن ارائه راهنمایی خرید موتور برق، سولار مکانیکال را نیز به عنوان بهترین سایت خرید موتور برق معرفی می‌کنیم.
  • موتور برق‌های اتوماتیک به این شیوه عمل می‌کنند که با قطع شدن برق شهر به صورت اتوماتیک موتور برق روشن می‌شود و با وصل شدن برق شهر موتور برق به‌طور اتوماتیک خاموش می‌شود.
  • تعمیر سیم پیچی ، رگولاتور و خازن موجود در دینام یا ژنراتور موتور برق جزو این قسمت میباشد.
  • کارخانجات تولید کننده با  توجه به درخواست بازارمصرف، موتوربرق های دستی کوچک جهت مصارف خانگی تا موتوربرق های در ابعاد بزرگ جهت مصارف صنعتی  تولید کرده و در بازار موجود است.

اگر باغ بزرگی دارید، به یک موتور برق بزرگتر و قدرتمندتر نیاز خواهید داشت. این برندها موتور برق های با کیفیت و با قیمت مناسب تولید می کنند. اگر به دنبال موتور برق چینی با کیفیت هستید، یکی از این برندها را انتخاب کنید.

مدت زمان کار موتور برق چقدر است؟

به عنوان مثال اگر الکتروپمپ یا هر گونه وسیله‌ای را که از الکتروموتور القایی استفاده می‌کند در نظر بگیرید،‌ در هنگام روشن شدن توانی معادل 5 برابر جریان نامی را مصرف می‌کند. یعنی اگر الکتروپمپ ما 2 آمپر جریان مصرف می‌کند، در هنگام راه اندازی 10 آمپر جریان مصرفی خواهد داشت.

موتور برق بنزینی از 2 کیلو وات تا 18 کیلو وات در سایت کیچک شاپ ارائه می گردد. موتور برق لانسین، بهترین برند موتور برق بنزینی با گارانتی معتبر می باشد. این موتور برق از بهترین متریال و آلیاژ مطابق با استاندارد کیفیت اروپا و محیط زیست جهانی ساخته شده است.

صدای زیاد از معایب موتور برق ها می باشد  که در موتور برق های کم صدای گرین پاور با تکنولوژی جدید این مشکل تا حد زیادی با بهینه سازی موتور و عایق کاری آن صدای موتور تا حدزیادی رفع شده است. در جدول زیر می توانید توان مصرفی برخی از وسایل پرکاربرد خانگی را به صورت تقریبی مشاهده نمایید. موتور برق هیوندای اینورتر نوع دیگر از موتور برق هیوندای می باشد که برق نوسان دار AC را به برق DC ثابت تبدیل می کند و دوباره برق DC ثابت را به برق بدون تغییر ولتاژ و جریان AC تبدیل می کند.

موتور برق

حالا برای مصارف تفریحی مثل پارک یا اردوگاه، یا تجهیزات کوچک برقی، چه مقدار برق مصرف می­‌کنند؟ فعالیت­‌هایی با بار کم به طور متوسط 1000-۵۰۰۰ وات، برق نیاز دارد. در نوع دستی که در زمان بی برقی یک اپراتور موتور برق را روشن میکند و آن را وارد مدار برق میکند. موتور برق های هندلی برای شروع به کار کردن نیاز به گرم شدن و دور گرفتن موتور دارند.

دسته دیگری از موتوربرق‌ها وجود دارند که مجهز به سیستم استارت اتوماتیک هستند. این موتوربرق‌ها قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند؛ اما به‌محض قطعی برق، به‌صورت خودکار روشن‌شده و برق را به دستگاه‌های منزل یا محل کار شما می‌رسانند. نحوه انتخاب موتوربرق باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین امکانات متناسب با بودجه شما را فراهم کند. اگر برق محل کار یا زندگی شما مرتباً قطع می‌شود، استفاده انتخاب ژنراتور مناسبی که به طور خودکار روشن و خاموش شود، تصمیم هوشمندانه‌ای است.

تا اینجای مطلب احتمالا متوجه شده‌اید که ژنراتور گازی چیست و اجزای آن چگونه کار می‌کند ولی بهتر است اجزای دیگر آن را نیز بشناسید. استارت عمل چرخش میل لنگ را تا زمان احتراق و روشن شدن موتور انجام می‌دهد. فیلتر هوا مانند یک کاتالیزور عمل می‌کند تا بتواند ذرات مضر یا حتی گازهای مضر را حذف کند که باعث عملکرد بهتر و بالا رفتن عمر موتور می‌شود.

۲- در زمان کار کرد موتور، چک کنید که صدای غیر عادی شنیده نمی‌شود و موتور آرام کار می‌کند.

موتور برق ۶ کیلووات راتو RATO 7500 WHB

ژنراتور برق یا موتور برق انواع مختلفی دارد این محصول بسته به نوع سوخت مصرفی، بی صدا بودن و شرکت تولید کننده قیمت گذاری می شود. همان طور که در بالا به آن اشاره شد برخی از این نوع ژنراتور ها یا موتورهای برق سر و صدای کمتر و یا آلودگی هوای بیشتری تولید می کنند. تامین کنندگان و وارد کنندگان بسیاری انواع موتور برق شامل موتور برق دیزلی، موتور برق بنزینی و موتور برق گازسوز را از روش های مختلف به فروش می رسانند. ویترین نت به عنوان پلتفرم آنلاین خرید و فروش B2B این امکان را فراهم کرده است تا تامین کنندگان از طریق آن بتوانند انواع موتور برق را بدون واسطه به فروش برسانند.

دیگر نکته بسیار مهم در زمان خرید این است که باید دستگاه مورد نظر خود را از یک شرکت و فروشگاهی معتبر تهیه کنید.

این نوع موتور برق خانگی با استفاده از گاز طبیعی کار می‌کند و برای استفاده در محیط‌های خانگی و صنعتی مناسب است.

در ادامه به تشریح جزئیات هر یک از این این موارد خواهیم پرداخت. برحسب توان تولید برق و نوع کاربری نیز با دو گروه موتوربرق قوی و موتوربرق خانگی مواجه ایم که موتوربرق قوی در بخش صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزایای موتور برق بی صدا لانسین GR2300is، قابل حمل بودن، برق ثابت و بدون نوسان می باشد.

این تفاوت‌ها از نوع راه‌اندازی، کیفیت ساخت و تا قابلیت‌های ویژه مانند پوشش توان لحظه‌ای و… را شامل می‌شود. لذا هر اندازه در تحلیل قیمت موتور برق برای نیازهای خانگی حساس هستید، در هنگام بررسی نمونه‌های پرتوان کارگاهی لازم است تا عملکرد دقیق‌‎تر و نکته سنج‌تری داشته باشید. اگر تولید کننده یا وارد کننده موتور برق با کیفیت می باشید قطعا بهترین مکان برای فروش سریع و راحت محصولات شما فروشگاه اینترنتی نید صنعت است.

به طور کلی روشن کردن موتور برق با هندل یا استارت برقی در موتور برق بنزینی، آسان‌تر از موتور برق گازوئیلی است. وزن یکی از عوامل مهم در انتخاب موتور برق است که هنگام مقایسه موتور برق بنزینی و دیزلی باید این فاکتور را در نظر گرفت. موتور برق بنزینی از وزن بسیار کمتری در مقایسه با نوع دیزلی برخوردار است و امروزه نوع بنزینی در ساختار جدید به شکل موتور برق پرتابل، موتور برق اینورتری و کوچک ساخته می‌شوند. این مدل ها در بیشتر اوقات کاملا قابل حمل بوده و وزن برخی از موتور برق های بنزینی جدید زیر 10 کیلوگرم هم وجود دارد.

سیستم سوخت با انتقال انرژی سوخت به موتور بخش مهمی از اجزای موتور را تشکیل می دهد.

خرابی و نیاز به تعمیر در این نوع موتورها از قسمت کاربراتور و رینگ و پیستون به دلیل نبود روغن روان کاری و همچنین افزودن روغن به سوخت به وجود می‌آید. موتور برق بنزینی با موتور‌های 4 زمانه برای توان ‌های بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرچه تعداد لامپ، پمپ و سایر ابزارهای برقی در باغ بیشتر باشد، توان بالاتری لازم است. ابتدا باید حجم تقریبی مصرف برق در باغ را تخمین بزنید و سپس یک نوع موتور (ترجیحا دیزلی) برای آن انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که توان موتور برق متناسب با نیاز شما باشد، زیرا هر چقدر توان آن بالاتر باشد، صدای آن نیز بیشتر خواهد شد. قرار دادن موتور برق در فاصله دورتر از محل استفاده، قرار گیری موتور برق در سطوح نرم مانند چمن، خاک و سطحی پلاستیکی نیز در کاهش صدا تاثیر گذارند. در موتور برق گازی از گاز به‌عنوان سوخت استفاده می‌شود که کم‌خطر و کم‌هزینه‌تر از دو مدل دیگر است. یکی دیگر از خدمات موتور برق بازرگانی اعتصامی، فروش موتور برق اقساطی با بهترین شرایط و تخفیف ویژه می باشد.

اما قبل از ارائه ی هر مطلبی لازم است تا گفته شود به دلیل نوسانات قیمت دلار در بازار های ایران ممکن است این قیمت ها دستخوش تغییراتی شوند. لذا لازم است برای یافتن کالای ارزان همواره قیمت روز آن را مد نظر داشته باشید. عدم وجود صدا خفه کن یا سیستم اگزوز است در موتور برقی آن را از سایرین متمایز می سازد.

موتور برق

این موتور برق خانگی همچنین برای مناطقی که دارای برق پایدار نیستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که مشاهده می‌کنید در این صفحه انواع گوناگونی از موتور برق برای شما لیست شده است.

مصرف سوخت موتور برق هواسدان 2750، بسیار کم می باشد و تقریبا 30% کمتر بنزین مصرف می کند. سوخت موتور برق دیزلی از نوع گازوئیل می باشد و به واسطه صدای بلندی که دارند بهتر است برای محیط های مسکونی مورد استفاده قرار نگیرند. این موتورها از نظر عملکرد شبیه به دیزل ژنراتور، اما با سایز و اندازه کوچک می باشند. موتور دیزلی بیشتر جنبه صنعتی دارد و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از لوازم الکترونیکی مصرفی سیار و قابل حمل، ژنراتور برق یا موتور برق می باشد که جهت تامین برق اضطراری مورد نیاز ساختمان ها و تاسیسات است.

موتور برق گرین پاور، از جمله موتور برق های متنوع در سوخت می باشد.

یقینا دلیلی وجود دارد که همه ی تولید کنندگان موتور از هارلی دیویدسون و تریومف گرفته تا تولید کنندگان چهار موتورسیکلت بزرگ ژاپنی در تولید موتور برقی رقابت می کنند. موتور سیکلت های برقی هنوز گران تر از موتور سیکلت های بنزینی هستند اما باتری آن ها به آسانی با کمترین هزینه قابل شارژ است. با فاکتور گرفتن از قیمت اولیه، موتور شارژی پول شما را پس انداز می کند. بسته به رفت و آمد هفتگیتان، می توانید به جای خرید ده ها لیتر بنزین، هزینه ی کمی برای شارژ باتری بپردازید.

موتور برق راتو ۱۵۵۰۰ ۸.۵ کیلووات بنزینی +RATO R15500DWHB

انواع موتور برق سایلنت یا موتور برق بی صدا که در صنایع مختلف معرفی می شوند جزء موتور برق های کانوپی دار هستند.

نحوه عملکرد موتور برق
به این شکل است که با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی به پدیده‌ای تبدیل می‌شود
به نام القا الکترومغناطیسی. و ولتاژ با حرکت یک هادی مثل سیم درون یک محفظه
مغناطیسی ایجاد می‌شود. این جرکت بین دو انتهای سیم اختلاف ولتاژ ایجاد کرده و
جریان الکتریکی ایجاد می‌شود.

این کلید را قبل از روشن کردن موتور برق روی حالت خاموش بگذارید. ژنراتورها ممکن است پرسروصدا باشند، داغ شوند و یا دودهای مضر تولید کنند. لذا بهتر است موتور برق را در فضای خارجی با حداقل 6 متر فاصله از درب و پنجره‌ها و یک متر فاصله از اشیاء دیگر نصب و نگهداری کنید. قبل از روشن کردن ژنراتور، چند دقیقه وقت گذاشته و اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای موتور برق را جهت آگاهی از موارد امنیتی و طرز کار موتور برق مطالعه کنید.

موتور برق

در این مقاله با انواع موتور برق، ساختار و اجزای این وسیله، نکات استفاده و نگهداری و برخی مسائل دیگر آشنا شدیم. با وجود تمام اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد، خرید موتور برق می‌تواند یکی از فرآیندهای دشوار باشد و بهتر است برای داشتن خریدی مطمئن با مشاوران و کارشناسان مجرب ما در شرکت مهندسی شکوه صنعت در تماس باشید. متخصصان ما به شما این امکان را می‌دهند تا با داشتن خریدی مطمئن، بتوانید بهترین موتور برق را متناسب با نیازها و شرایط خود تهیه کنید و از خرید خود احساس رضایت داشته باشید.

سپس آمپر مصرفی دستگاه های الکتریکی که قرار است توسط برق اضطراری راه اندازی شوند محاسبه می شوند. سپس برحسب میزان بودجه و درنظرگرفتن توان مورد نظر، برند دستگاه تعیین می شود. یک مولد برق می تواند یک منبع مناسب و پشتیبان در صورت قطع برق در شرایط اضطراری در خانه یا محل کار شما باشد. همچنین می توان در تفریحات و پیک نیک ها در مناطق کوهستانی و جنگلی که دسترسی به برق ممکن نیست ، از موتور برق بنزینی پرتابل استفاده کرد.

دیزل کمترین اشتعال را در میان همه منابع سوختی دارد و تقریبا به آسانی به اندازه بنزین در دسترس است. بهره‌برداری از موتور برق دیزلی صنعتی مقرون‌به‌صرفه است، اگرچه این واحدها معمولا هزینه بیشتری نسبت به ژنراتورهای گازی دارند. اندازه و توان موتور برق خانگی شما باید به میزان مصرف برق و نیازهای برقی خانواده شما و تعداد دستگاه‌های برقی موجود در خانه، مثل یخچال، تلویزیون، روشویی، کولر و غیره، متناسب باشد.

پرکاربرد ترین نوع موتور برق، موتور برق های بنزینی می باشد این سیستم ها برای کارکردن در مکانهایی که دسترسی به گاز وجود ندارد مناسب می باشد. سوخت این سیستم ها از بنزین می باشد باتوجه به نوع سوخت این محصول گازهای اکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می شود که باید در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت موجب خفگی می شود.

شما می توانید صبح خیلی زود یا اواخر شب بدون اینکه با سر و صدا برای کسی مزاحمت ایجاد کنید از موتورسواری خود لذت ببرید.

این گزینه بیشتر به ترجیح شخصی بستگی دارد، اما من موتورسیکلت های برقی را از چند جهت راحت تر می بینم. آنها مانند موتور های گازی لرزش ندارند، به این معنی که موتور شما هنگام حرکت زیاد تکان نمی خورد.

البته برای اطلاع دقیق از میزان مصرف سوخت موتور ژنراتور بهتر است مشخصات آن را مشاهده کنید. موتور برق بنزینی از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده اند که در کنار هم باعث تولید نیروی الکتریکی می شوند. جهت انتخاب موتور برق مناسب برای پمپ آب، میتوانید مقاله راهنمای خرید موتور برق پمپ کف کش را مطالعه نمایید. همان‌طور که می‌دانیم، کار موتور برق‌ها همراه با سر و صدا و آلودگی همراه است.

واقعیت این است که این دستگاه ها جریان الکتریکی را ایجاد نمی‌کند بلکه از انرژی‌های موجود برای ایجاد حرکت بارهای الکتریکی در سیم‌پیچ‌ها استفاده می‌کند. همین جریان بارهای الکتریکی است که باعث ایجاد جریان الکتریکی خروجی می‌شود. موتور برق های گاز سوز در دو مدل کارکرد با گاز شهری و کپسول LPG هستند.

در این بخش، مواردی را درباره نگهداری از موتور برق بیان می‌کنیم که باید به آن‌ها توجه کنید. مدار الکتر‌یکی تابلوی ژنراتورهای اضطراری دستی متنوع است، اما اصول کاری آن‌ها مشابه آن چیزی است که گفتیم. قبل از اینکه موتور را روشن کنید، وضعیت سوخت و روغن را بررسی کنید. با توجه به ارزان بودن نفت استفاده از موتور برق نفتی نیز مقرون به صرفه است.

همانطور که پیش‌تر هم توضیح دادیم، قیمت خرید ژنراتور برق را عوامل متعددی مانند برند شرکت، وزن، امکان جابه‌جایی، تعداد و نوع خروجی‌ها، نوع سوخت مصرفی و بی‌صدا بودن تعیین می‌کنند. امروزه واردکنندگان و تامین‌کنندگان زیادی انواع این دستگاه را به روش‌های مختلف به فروش می‌رسانند. استفاده از نوع خانگی فشار سنگین بار را کاهش می‌دهد و راحتی، آسایش و امنیت را فراهم می‌کند.

رکورد دار سریع ترین موتور سیکلت، مدلی است که توسط رول ساخته شده است و موتور های بنزینی حتی نمی توانند با آن رقابت کنند. موتورسیکلت برقی به غیر از تمیز کردن عمومی و روان کاری قطعات متحرک، به طور کلی نیاز به نگهداری و تعمیر کمی دارد. موتور الکتریکی و منبع تغذیه باتری در یک محفظه محافظ قرار گرفته اند که هم از نظر ایمنی آن ها را از هر آسیبی دور می کند.

موتور برق گازی از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کند که همین دلیل باعث کم مصرف بودن و کاهش آلودگی هوا می‌شود و هزینه‌های به مراتب کمتری نسبت به موتور برق‌های بنزینی دارد. گازسوز بودن موتور برق گازی باعث افزایش طول عمر دستگاه نسبت به موتور برق‌های بنزینی می‌شود.

موتور برق 4500i-1 هواسدان، موتور برق بنزینی اینورتردار با 4000 وات خروجی و سیم پیچ تمام مس مناسب منزل، مهدکودک، ادارات می باشد. موتور برق 4500I-1 اینورتر هواسدان، با یک عدد خروجی 220 ولت AC با 18 آمپر خروجی ثابت از بهترین موتور برق های کوچک می باشد. ژنراتور برق اینورتر 4500، دارای 1 عدد خروجی 12 ولت DC با 8.4 آمپر  و سیم پیچ تمام مس است.

به همین دلیل به این نوع دستگاه، موتوربرق گازسوز بی صدا یا کم صدا می گویند. بهترین موتور برق های گازسوز را نمی توانید به یک فاکتور خاص نسبت دهید. با این وجود معمولا موتور برق های ژاپنی و آمریکایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند؛ اما قیمت بالاتری دارند.

کاربردهای موتور برق کیفی یا ژنراتور کمپین در مسافرت‌ها و کمپین‌هاست.

موتور براشلس داشته باشد در مجموع از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود و طول باتری بیشتری را در اختیار شما خواهد گذاشت و به صورت کلی مصرف انرژی کمتری به دنبال خواهد داشت . یکی دیگر از روش‌های دریافت خلافی موتور، مراجعه حضوری به مراکز پلیس+10 است. برای این روش باید با در اختیار داشتن کارت موتور به این مراکز مراجعه کنید. در روش حضوری وقت و هزینه زیادی تلف می‌شود و در زندگی شلوغ امروز جایی ندارد؛ بنابراین بهتر است از روش‌های آنلاین استعلام خلافی برای تسویه آنی جرائم موتورسیکلت استفاده کنید.

برای شناسایی علت اصلی نویز و تعیین فرکانس آن، از آنالیز FFT استفاده می شود. در کنار کیلو وات که بسیار مورد استفاده است برای ژنراتور ها واحد کوا (KVA) هم تعریف می شود که درواقع توان ظاهری خروجی صفحه نخست می باشد. درژنراتور ایده آل (که وجود خارجی ندارد) توان حقیقی و ظاهری با هم برابر می باشند.

موتور برق دستگاهی است که با مصرف سوخت (بنزین، گاز یا گازوئیل) برق تولید می‌کند. به عبارت بهتر، موتور برق با مصرف سوخت یک موتور را به حرکت در می‌آورد و آن موتور ژنراتور را می‌چرخاند و ژنراتور برق تولید می‌کند. این هدف نهایی تهیه موتور برقی است که مقدار توان کافی برای پوشش تمام نیازهای شما را داشته باشد. در عین ‌حال از نظر وزن و حجم و همچنین امکانات همسو با معیارها و نیاز شما طراحی ‌شده باشد.

با توجه به ماهیتی که این دستگاه‌ها دارند، در اکثر موارد ابعاد کوچک‌تری به نسبت دیگر موتور برق‌های موجود در بازار دارند. در حالت کلی منبع ذخیره موتور برق گازوئیلی کوچک‌تر از موتور برق بنزینی است و در موتور برق گازی مخزن سوخت وجود ندارد.

قیمت موتور برق اینورتر، با توجه به تکنولوژی اینورتر(برق ثابت و بدون نویز) قدرت بالا با وجود وزن سبک، از انواع موتوربرق ها کمی بالاتر می باشد.

تقریباً تمامی مدل‌های خانگی با حد توان دهی ۳ الی ۴ کیلو واتی الگوی طراحی یکسانی دارند. اما وقتی پای را فراتر از نیازهای خانگی گذاشته‌اید و در توان دهی های کارگاهی هستید، تفاوت‌های زیادی در طراحی انواع موتور برق وجود دارد.

البته باید اشاره کرد، که در موتورهای مغناطیسی که پر استفاده تر هستند ، میدان مغناطیسی هم در روتور و هم در استاتور ایجاد میشود بنابراین گشتاور را در شفت موتور خواهیم داشتیم. به طور کلی وظیفه ی اصلی موتور برق تبدیل نیروی مکانیکی به نیروی برق است . انتخاب موتور برق مناسب برای باغ بر اساس حجم و اندازه آن انجام نمی شود.

موتور برق هندلی به این صورت است که با کشیدن هندل موتور شروع به فعالیت می کند. در صورتی که از موتور برق به ندرت استفاده می کنید بهتر است از موتور هندلی استفاده شود زیرا دیگر نگرانی بابت خالی شدن باتری جهت استارت موتور وجود ندارد. لازم به ذکر است اکثر انواع موتور برق مجهز به هندل نیز می باشند که در صورت تمام شدن شارژ باتری، می توان برای استارت از آن استفاده کرد.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما
این سایت با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی محتوای خود را بر اساس داده‌های موجود در اینترنت تولید می‌کند و هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.