فواید سلامتی سرکه سیب


آفتاب نیوز :

متخصصان شواهدی یافته اند که نشان دهنده فواید سرکه سیب برای دستیابی به اهداف خاص سلامتی است.

به گزارش سی بی اس نیوز، «لورا لیگوس» – متخصص تغذیه – می گوید: سرکه سیب یک درمان جادویی یا راه حل سریع برای همه مشکلات سلامتی نیست. با این حال، آنچه که من به عنوان یک متخصص تغذیه می توانم بگویم این است که مصرف سرکه سیب قبل از غذا در کمک به هضم غذا موثر است – با شبیه سازی اسید معده و تجزیه غذا.

این نوع سرکه حاوی اسیدهای خاصی است که باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و پروبیوتیک‌های طبیعی آن ممکن است سلامت روده را تقویت کنند، اما هنوز تحقیقات بیشتری در مورد میزان واقعی این فواید بالقوه مورد نیاز است.

در مطالعات کوچک، تاثیر سرکه سیب بر قند خون مورد بررسی قرار گرفته است.

لیگوس می گوید از آنجایی که سرکه فواید دیگری نیز دارد، می تواند پاسخ بدن به قند خون را در طول یا بعد از غذا کاهش دهد.

برخی دیگر نه برای مصرف داخلی، بلکه برای استفاده در سطح بدن به سرکه سیب روی می آورند و از این مایع برای مراقبت از پوست و پوست بدن استفاده می کنند.

البته هیچ تحقیقی در این مورد انجام نشده است، اما دکتر عزا حلیم – پزشک و متخصص بیهوشی – می گوید: سرکه سیب دارای عناصر متعددی است که ممکن است به رفع برخی از مشکلات پوستی کمک کند.

وی می گوید: سرکه سیب به بازگرداندن PH طبیعی پوست برای کاهش التهاب کمک می کند، همچنین سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید و آنتی اکسیدان است که همگی در پاکسازی پوست و روشن شدن و صاف شدن پوست موثر هستند. این مایع همچنین در متعادل کردن pH پوست سر برای جلوگیری از مواردی مانند شوره سر مفید است، زیرا بسیاری از این مشکلات پوست سر ناشی از عدم تعادل pH و رشد بیش از حد مخمر است.

حلیم تاکید می‌کند: البته نباید عجله کنید و سرکه سیب را بدون مشورت یا مشورت در برنامه‌ی مراقبت از پوست خود قرار دهید، زیرا ممکن است برخی از افراد با پوست حساس تحریک شوند.

فواید استفاده از سرکه سیب

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، اگر قصد دارید در برنامه غذایی خود سرکه سیب بخورید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

کارشناسان توصیه می کنند این غذا را یکباره نخورید.

Ligos می گوید همیشه آن را رقیق کنید زیرا سرکه سیب اسیدی است و می تواند باعث مشکلاتی در مینای دندان یا پوشش مری شود.

حلیم می گوید: نوشیدن آن به طور مستقیم پوشش معده را تحریک می کند و برای افرادی که می خواهند میکروبیوم روده و باکتری های سالم روده را تقویت کنند اثر معکوس دارد.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما